அஸ்ஸலாமு அலைக்கும்.அன்பு தோழர்கள் அனைவரையும் என்னுடைய இணைய தளத்திற்கு வரவேற்கிறேன்.

Tuesday, January 20, 2009

நாமார்க்குங் குடியல்லோம்(No one is subject to anyone)

நாமார்க்குங் குடியல்லோம்(No one is subject to anyone)

Dear Friends

Dravidian philosophy has its own flavours one of it being the emphasize on human independence and autonomy. This bold assertion of Appar remains unmatched in this regard and I am reposting it to bring it to the attention of many new members in these lists.

Loga

98: maRumaaRRuth tiruttaaNdakam: மறுமாற்றுத் திருத்தாண்டகம்.

961.

நாமார்க்குங் குடியல்லோம் நமனை யஞ்சோம்
நரகத்தில் இடர்படோம் நடலை யில்லோம்
ஏமாப்போம் பிணியறியோம் பணிவோ மல்லோம்
இன்பமே யெந்நாளுந் துன்ப மில்லை
தாமார்க்குங் குடியல்லாத் தன்மை யான
சங்கரன் சங்கவெண் குழையோர் காதிற்
கோமாற்கே நாமென்று மீளா ஆளாய்க்
கொய்ம்மலர்சே வடி இணையே குறுகி னோமே

naamaarkkung kudiyalloom namanai yanjcoom
narakattil idarpadoom nadalai illoom
eemaappoom piNiyaRiyoom paNivoo malloom
inbamee yennaaLun tunba millai
taamaarkkung kudiyallaat tanmai yaana
cangkaran cangkaveN kuzaiyoor kaatiR
koomaaRkkee naamenRum miiLaa aaLaayk
koymmlarcee vadi iNaiyee kuRukinoomee

ஓர் சிறிய நாட்டின் தலைவனாக இருக்கும் யாருக்கும் அடிபணிந்து அந்நாட்டின் குடியாக இருக்கமாட்டோம், அவ்வாறு செய்யுங்கால் தண்டித்து கொலை நோக்கோடு வந்தாலும் நமனை அஞ்சோம்; பலவித தண்டனைகள் கொடுத்து வாழ்க்கையை நரகமாக்கினாலும் இடர்படோம் , நடுங்கவுஞ் செய்யோம்; எச்சூழ்நிலையிலும் மனங்குழையாது ஏமாப்புடனேயே இருப்போம், எவ்வகையான பிணியும் அறியோம் என்பதின் பணிவோம் அல்லோம்; யாது நடந்தாலும் அது இன்பமே எந்நாளும் துன்பமில்லை. இவ்வாறு நாம் இருப்பதற்கு காரணம் தாம் யார்க்கும் குடியல்லாத சர்வ சுதந்திரத் தன்மையான அர்த்தநாரீ வடித்து வெண்குழையோர் காதில் அணிந்திருக்கும் சங்கரனை நம் தலைவராய்க் கொண்டு, அவனுக்கே மீளா ஆளாய் நின்று அவனது மலர்களைப் போன்ற சேவடிகளைத் தொழுவதற்கே நாம் குறுகினோம் என்பதால் என்றறிக

No one is subject to anyone and we shall NOT fear the God of death
We shall not suffer fire of Hell and any kind misfortunes
Forever in self dignity and free of ailments , we shall NOT submit to anyone
There is only happiness and no sufferings at all for
We have become totally people of unredeemable servitude to the King of Supreme Autonomy
Who wearing in one ear the brilliant white conch, appears as the Sangkaran, the redeemer of all
And have submitted ourselves to His FEET of fresh blossoms

naamaarkkung kudiyalloom: No one is subject to anyone

namanai yanjcoom: we shall not fear even the God of Death

narakattil idarpadoom : We shall NOT suffer fire of Hell

nadalai illoom: we are free also from any kind of misfortunes

eemaappoom piNiyaRiyoom: forever in self dignity and free of ailments

paNivoo malloom : and we shall NOT submit to anyone

inbamee yennaaLun tunba millai: there is only happiness and no sufferings at all

taamaarkkung kudiyallaath tanmai yaana : Being who as the KING is supremely autonomous

cangkaran cangkaveN kuzaiyoor kaatiR: The Sangkaran , the redeemer of all wearing a brilliant white conch in one of ears

koomaaRkkee naamenRum miiLaa aaLaayk: to this KING we have become totally people of unredeemable servitude

koymalar ceevadi iNaiyee kuRukinoomee : have submitted ourselves to His FEET of fresh blossoms

Commentary:

The anma as a psychic entity exists always identifying itself with something or other and hence always in bondage. In social existence we are also in servitude to either the king or social or cultic leaders . But such individuals and things are ENSLAVING and to be thus ensalved is NOT the essence of the anmas. All anmas are destined to live FREE and supremely AUTONOMOUS. But how is this possible? Only by becoming totally submissive towards BEING.
But isn’t this another kind of servitude?
No for BEING is an integral whole and as such Supremely FREE and hence anyone who comes close to HIM become like HIM, like coal becoming fire inside the fire. Our essence to be FREE and TOTALLY autonomus from all the worldly powers whether political social or religious and this is existentially possible only in metaphysical kind of existence where we are in close proximity with BEING and doing only things that would endear ourselves to HIM. This life CLOSE TO HIM is life in eternity , in saturated Wholeness and hence free of any cravings that would bring enslaveries miseries sufferings feelings of guilt and hellish tortures because of all these. It is NOT only life in PURITY but also in LIGHT and hence always happy with contentment.
Appar here outlines the political philosophy that can be called MEATAPOLTICS, the kind of political life that caters NOT for just economic prosperity but for spiritual upliftment and hence a political organisation in which no human being can set up himself as the ruler with absolute powers . The real KING is BEING and all who are devoted to him , icluding the politiocal leaders are equally HIS subjects.
HE being the real king, the tortures and threats that a local political leader can issue forth become powerless and not intimidating at all.

No comments: